Jak se umění stává obchodem a jak se „Art Marketing“ stává špičkou v marketingu - ČÁST 2

Proč je jeden úspěšný a druhý ne

V každé oblasti podnikání, umění nevyjímaje, existují úspěšní a méně úspěšní lidé. Proč tomu tak je? Tuto otázku jsem si položil sám sobě několikrát. Abych to však pochopil, bylo nutné přehodnotit můj způsob myšlení, názory, pohled na umění a umělce, celý umělecký průmysl, dokonce i mé okolí a samotný život. První věc, kterou jsem rozeznal a přijmul, bylo to, že i když je umění něco zvláštního, je to pořád jen byznys a musí se tak i brát. V tomto bodě doporučuji každému podnikateli, aby nekoukal přímočaře pouze na jednotlivý produkt nebo službu, ale aby bral vše jako celek. Je nutné brát v potaz celý průmysl nebo skupinu lidí (jako například umělci). Jděte na to odspoda, abyste pochopili, jak funguje podnikání (byznys). Nesoustřeďte se pouze na to jak, ale také proč chci dělat to co dělám.

Zde často používám větu. „Hledej nebo rozpoznej univerzální zákony podnikání!“ Na základě jednoduchého grafu vám nyní vysvětlím toto prohlášení. Ukážu vám, co mě a bratrovi přineslo rychlejší úspěch a jsem přesvědčený, že to může pomoci i vám. Samozřejmě za předpokladu, že dodržíte jednotlivé kroky.


V následujícím textu podrobněji vysvětlím jednotlivé části grafu.


Produkt nebo služba: jedinečnost

Pokud nabízíte produkty a služby, které jsou pouze kopií konkurence, zjistíte, že je dnes velmi obtížné něčím zaujmout. Lidé na trhu jsou tak nároční a přehlcení vším, že téměř výhradně hledají jedinečnost. Přímo po ní touží.

Chtějí být nadšeni, okouzleni, bez dechu a někdy i šokovaní. Nebuďte obyčejní. Ukažte svou kreativitu, ukažte svou jedinečnost, ukažte světu, že můžete vytvořit něco speciálního. Lidé vám za to „utrhnou“ ruce. V tom mi můžete věřit.



Čas: optimální

Důležitým zjištěním v mém životě bylo, že i když je produkt jedinečný, tak špatné načasování při zavedení na trh může jeho unikátnost minimalizovat nebo ji dokonce zcela ztratit.

Představte si například že byste vyvinuli motor, který nepotřebuje benzín a fungoval by pouze ze vzduchu. Nebylo by to jedinečné? Stoprocentně ano. Teď si však musíte položit otázku: je trh na takový jedinečný produkt zralý? Většina z nás by odpověděla ano. Je tu ale i druhá strana mince a tou je ropný průmysl, automobilový průmysl a všichni dodavatelé, kteří by určitě nesouhlasili. A nejsem si ani jistý, zda by takový unikátní produkt dostal veškerá povolení a schválení. Nejspíš by byl „zameten pod stůl“. Doporučuji proto, abyste se zabývali nejen jedinečností vašeho produktu, ale také tím, zda je pro něj vhodný čas.



Informace: systém a strategie

Klíčem k úspěchu v dnešní době jsou určitě informace (užitečné) a systém. Na začátku naší kariéry jsem se vůbec nestaral o to, jaké informace jsou užitečné a jaké ne. Informoval jsem se o umělcích, o umění, o starých mistrech, o stylech... ale dnes vím, že to byl špatný přístup. Je důležité shromažďovat informace. Ne pouze ty obecné, ale i takové, které jsou nezbytné pro podnikání. Pamatujte, že umění je pořád také byznys a slouží k obživě. Musel jsem se sám sebe zeptat: „Co mě přiblíží ke stanovenému cíli – v našem případě prodeji obrazů?“ Určitě ne obdiv ke starým mistrům. Dozajista to je motivační faktor, který ukazuje, že je možné se prosadit i v tomto oboru. Pro náš podnikatelský a finanční úspěch to má však minimální význam. Moje rada zní: Zpracujte si seznam kontaktů, rozšiřujte ho a neustále s ním pracujte. Mnoho začínajících podnikatelů tento krok neustále podceňuje. Je to neustálý kruh: telefonování, termínování, prezentace, vyhodnocení, doporučení, servis, plánování atd.

Stránky, které mám zde k dispozici, by na popsání celého procesu nestačily. Navíc bych se chtěl dostat i k dalším bodům.

Tím dalším, který by neměl být ignorován, je strategie. Jak a prostřednictvím kterých kanálů chci nabízet své produkty a služby zákazníkům. Například v naší společnosti jsme zřídili 9 oddělení neboli 9 strategických sekcí, které prezentují umělce na trh. Tyto sekce jsou praxí našeho Art Marketingu:

  • Art Design: Pomocí nejmodernější technologie můžeme umělecké motivy přenést do interiéru i exteriéru.

  • Art Events: Okouzlujte své klienty a partnery něčím výjimečným – nový koncept pro realizaci společenských akcí vždy zanechá silný a nezapomenutelný zážitek.

  • Art Tech: Kombinace umění a moderních technologií.

  • Art Beverage: Vynikající kvalita prémiových surovin, zabalených v krásném uměleckém díle. Vychutnejte si kávu nebo víno.

  • Art Food: Nový koncept, který kombinuje originální umění s vysoce kvalitní gastronomií.

  • Art Fashion: Každý, kdo nosí umění na oblečení, nevyhnutelně přitahuje pozornost každého. Vystupte z davu a buďte jedineční.

  • Art Cosmetics: Sbírka naší luxusní kosmetiky, obohacená o originální a osobitý design okouzlí každého.

  • Art Media: Návrh webových stránek, aplikací nebo tiskovin? V propojení s uměním je to bezkonkurenční nápaditost.

  • Art Advising: Jak správně investovat do současného umění je čím dál důležitější.

Pokud se opravdu zamyslíte nad správnou strategií na začátku svého podnikání, ušetříte polovinu času, abyste dosáhli svého cíle. Systém a strategie nesmí být ignorovány.



Budoucnost: úspěch

Pokud bychom to měli shrnout, je důležité si odpovědět na tyto otázky:

  • Mám jedinečný produkt nebo službu?
  • Je správný a optimální čas pro zavedení produktu nebo služby?
  • Shromáždil jsem všechny užitečné informace a základní znalosti, abych přežil v džungli podnikatelského světa?
  • Mám výbornou strategii, jak prezentovat svůj produkt, službu nebo sebe (umělce)?
  • Mám systematický přístup nebo jsem jen obklopen chaosem?

Pokud jste si na všechny otázky odpověděli pozitivně, už vám nic nestojí v cestě úspěšné budoucnosti. Nyní už víte odpověď na otázku, kterou jsme si položili na začátku: Co dělá umění, umělce a lidi úspěšnými?



Řešení: změna nebolí

Nadále se vzdělávejte, shromažďujte informace, vyvíjejte systémy a strategie, optimalizujte čas, ale přesto je ještě jeden bod, na který se musíte připravit a který by mohl ohrozit váš budoucí úspěch. Abychom byli dlouhodobě úspěšní, musíme být v hloubi duše připraveni na všechny změny, které nám podnikání přinese. Změna znamená vývoj a vývoj vyvolá změnu a pohyb. Pohyb znamená přechod ze stavu, který již není užitečný, do stavu, který nám přinese úspěch.

Řešení dámy a pánové je neustálá změna a pohyb. Zůstaňte v pohybu :-)

Udělejte si radost a přihlaste se k odběru zajímavých informací o našich produktech.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace